Optymalizacja strony produktowej w sklepie internetowym

Optymalizacja strony produktowej w sklepie internetowym

Wygląd strony produktowej jest motorem napędowym do zakupów. 
Duży procent decyzji kupujący dokonują właśnie na tym kroku, często pomijanym przez projektantów. Robisz świetną pracę, żeby przyciągnąć ludzi do sklepu, jednak Twoja sprzedaż stoi w miejscu? Ilość dodanych produktów do koszyka nie jest na najlepszym poziomie? Dowiedz się jak sprawić, aby Twoje produkty były 10 razy lepsze od konkurencji.




Najważniejsze elementy budujące sprzedaż to:

Produkt,
Marka,
Copywriting,
Projekt strony i wrażenia użytkownika

alternative

https://www.reiss.com/

1. Cena i przycisk CTA

Najważniejszym celem na stronie produktu jest przekonanie klienta żeby kliknął kup, dodaj do koszyka czy cokolwiek co oznaczysz na przycisku, który będzie kierował do koszyka. Przycisk ten jest najważniejszym elementem na stronie i powinien się charakterystycznie wyróżniać, ale to nie znaczy że wokół niego ma panować nieład, a to jest bardzo częstym błędem. Obszar wokół przycisku powinien być uporządkowany, wokół niego nie powinno być nieładu, który nie sprzyja sprzedaży. 
Kupujący musi wprost widzieć: – Co kupuję, w jakiej cenie kupuję i co ma zrobić żeby to kupić.

2. Zdjęcia produktu

Próbujesz sprzedawać na cały świat! Nie masz dużego nadmiaru powierzchni handlowej,  masz także pewne wyzwania, a jedną z największych jest to, że Twoi klienci zazwyczaj nie widzą, nie dotykają, nie mają bezpośredniej styczności z produktem zanim go kupią.
Dlatego fotografia produktowa odgrywa tak ważną rolę na stronach produktów i dlatego bardzo istotnym elementem jest bardzo szczegółowe przedstawienie produktu jest to kluczowy czynnik w tworzeniu świetnej strony. Wpływ doskonałych zdjęć produktów wykracza daleko poza tylko strony produktów, szczegółowość zdjęć wpływa na budowanie emocji, chęć posiadania a w rezultacie na decyzję zakupowe.

3. Detale budują postrzeganie

Bardzo istotnym elementem strony produktu, jest właśnie jego zdjęcie lub render. Zdjęcie powinno zawierać jak największą ilość szczegółów, po jego powiększeniu produkt powinien być duży i prezentować każdy najmniejszy detal. Zadbaj o jak największą ilość zdjęć, ale nie przesadnie. Główne zdjęcie produktu powinno być na białym tle, ale dodatkowe zdjęcia mogą zawierać aranżację w tle żeby jeszcze bardziej uwydatnić produkt w scenerii. Zdjęcia muszą pobudzać wyobraźnie i budować pożądanie. 

Istnieje wiele sposobów na tworzenie doskonałych zdjęć produktów na początek zadbaj by zdjęcia były wysokiej jakości, a możliwość przybliżenia produktu na stronie produktowej prezentowała produkt w dużej rozdzielczości, to pozwoli na uwydatnienie detali.

https://www.reiss.com/

4. Zadbaj o potrzebne informacje

Jeśli sprzedajesz w niskiej cenie, możesz nie potrzebować takiej samej ilości detali jak luksusowy przedmiot. Ale jeśli znajdujesz się na wyższym poziomie luksusu (i ceny), musisz wziąć to pod uwagę, pisząc stronę swojego produktu.
Nawet jeśli nie jesteś marką premium i nigdy nie chcesz być, warto ocenić, czy masz wystarczającą ilość informacji na stronach produktów, aby odpowiedzieć na pytania klientów. „Czy ten produkt mi się przyda?”, „Jak go mogę wykorzystać?”, „Czy cena jest odpowiednia?” zacznij szukać pytań, które zadają sobie kupujący i wyjdź naprzeciw oczekiwaniom. Pamiętaj że najważniejszym czynnikiem są zawsze Twoi klienci, oraz emocje, które im dostarczasz podczas zakupów.
Musisz zapewnić wystarczającą ilość treści dla każdego klienta, oni oczekują tego bez względu na to czy odwiedzający jest już ekspertem  czy początkującym użytkownikiem produktu.

• Dobrze wykonane filmy wideo mogą skondensować wiele skomplikowanych szczegółów i narracji w krótkim klipie.

• Używaj funkcji takich jak rozwijane karty, nakładki lub okienka pop-up jeśli chcesz pokazać dodatkowe informację. Zapewni to, że użytkownicy, którzy chcą przeczytać więcej szczegółów, mogą łatwo znaleźć te informacje, bez przytłaczania lub stłoczenia strony.

• Użyj jasnej struktury i hierarchii w swoim opisie. Staranne korzystanie z nagłówków i podtytułów znacznie ułatwi użytkownikom przeglądanie treści i ułatwi znaleźć to, czego szukają.

• Przewiduj pytania, które będą mieć Twoi docelowi użytkownicy, i twórz przydatne przewodniki po produktach, które bezpośrednio odpowiedzą na te pytania.

5. Opowiadaj historię

Większość klientów nie kupuje twoich produktów, ponieważ cię kochają. Chcą, żeby twoje produkty coś dla nich zrobiły – rozwiązują problemy, polepszają komfort życia, pomagają w prostych i trudnych czynnościach. Twoje opisy powinny przekonywać klientów do decyzji, powinny opowiadać historię, które odmienią życie kupującym po dokonaniu zakupu.

Opisy nie muszą być mdłe – poświęć czas i energię na rozmowę z użytkownikami
Zastanów się, kto jest twoim odbiorcą, określ profil takiej osoby oraz zastanów się  jak możesz ożywić markę. 

 Masz około 0,02 sekundy na zrobienie wrażenia, dlatego też nie skupiaj się na długich tekstach. Ogranicz się do jasno brzmiących nagłówków i krótkich odpowiedzi.

https://www.reiss.com/

6. Zadbaj o opinie klientów

Strona produktowa jest stroną docelową, na której użytkownik podejmuję decyzję o zakupie. Do podbudowania zakupu wykorzystaj najlepszą praktykę dotyczącą opinii o produktach. Możesz również wykorzystać narzędzia, które po zakupie będą automatycznie prosiły klienta o dodanie opinii.

Opinie zwiększają wiarygodność i ostatecznie zwiększają konwersję. Możesz również wykorzystać recenzje, zdjęcia użytkownikach wraz z twoim produktem z Instagrama i referencje osób, które dokonały zakupu. To świetny sposób na budowanie zaufania konsumentów i zachęcanie do zakupów, zwłaszcza w przypadku nowych marek.

A jak wyglądają Twoje strony produktu?

Czy analizowałeś kiedykolwiek, stronę produktu w Twoim sklepie? Myślałeś nad tym czy dostarczasz wszystkich potrzebnych informacji o produkcie swoim klientom? Jeśli Twój sklep mimo dużego ruchu uzyskuje słabe współczynniki konwersji przeanalizuj tą stronę, być może nadszedł czas by przyjrzeć się na poważnie twojemu systemowi, przeanalizować ścieżkę jaką pokonuje użytkownik oraz zbadać wygodę jaką dostarczasz twoim klientom. To napewno pomoże Ci zwiększyć konwersję ze stron docelowej, ale również poprawić użyteczność sklepu.

Chcesz zdobywać więcej informacji ?

Chcemy dostarczyć takim firmom jak Twoja, wskazówki marketingowe oraz sprzedażowe a także porady, które pozwolą Ci sprzedawać więcej. Zyskuj branżową wiedzę, nie przegap kolejnych porad, już teraz zapisz się do newslettera.

Potrzebujesz wsparcia

dla swojego sklepu?

Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o Twoich potrzebach. Niezależnie od złożoności lub budżetu, pomożemy Ci rozpocząć drogę do doskonałej sprzedaży.

Przejdź do kontaktu