Najlepsze sposoby na szybkie zwiększenie sprzedaży w sklepie cz.1

Najlepsze sposoby na szybkie zwiększenie sprzedaży w sklepie cz.1

Zakupy w Internecie to już norma. Mnogość sklepów internetowych powoduje, że bardzo ciężko jest przyciągnąć uwagę klientów. Mogą oni dosłownie przebierać w ofertach i wybierać te, które są dla nich najbardziej korzystne. Oczywiście jest to zupełnie normalnie. Mając to na uwadze warto zastanowić się, czym przyciągnąć konsumentów i jak sprawdzić by wybrali nas, a nie konkurencyjny sklep internetowy.

Kuszące zniżki ?

Jedną z rzeczy na którą konsumenci najszybciej zwracają uwagę to oczywiście rabaty. Warto zaproponować je, na przykład przy zakupie powyżej określonej kwoty. Promocja może dotyczyć obniżenia ceny zamówienia lub darmowej przesyłki. Informacje o rabatach łatwo jest zaprojektować graficznie i umieścić na stronie. Korzystając z tej możliwości nie musimy co chwila zmieniać cen produktów. Odpowiednia zniżka naliczy się już przy zakupie. 

Zanim podejmiemy decyzję o tym jaki rabat zastosujemy, przeanalizujmy wcześniej średnie kwoty wydawane przez klientów. Przykładowo, jeśli najczęściej wydawaną kwotą jest 65 zł, zniżkę zaoferujmy od 70. Dzięki temu skłonimy go do nieco większych zakupów. 

Skuteczny cross-selling 

Cross-selling, to inaczej tak zwana sprzedaż krzyżowa. Co to oznacza? W pewnym sensie musimy uzupełnić listę zakupów klienta o dodatkowe produkty. Ważne jest jednak, aby nie były one przypadkowe. Muszą w jakiś sposób łączyć się z tymi, które już umieścił w koszyku. Przykładowo, jeśli ktoś zamówił firankę, może potrzebować jeszcze zasłonek lub różnego rodzaju akcesoriów do ozdabiania firan. Proponując uzupełnienie musimy użyć odpowiednich słów. Zwrot „zobacz polecane” lub „inni kupili również” nie jest zbyt przekonywujący. Lepiej napisać „nie zapomnij o…”, „to może ci się przydać”. Takie bezpośrednie zwroty mogą zdziałać cuda. Wbrew temu co widzimy w wielu e-sklepach nie powinniśmy korzystać z cross-sellingu na stronie produktu, większą skuteczność osiągniemy umieszczając propozycje produktów na stronie kasy. 

Up-selling, czyli wyższa jakość

Kolejną techniką sprzedażową jest up-selling. Jego głównym zadaniem jest sprzedaż produktu wyższej jakości, a co za tym idzie droższego. Nie jest to proste zadanie. Należy tak umieścić produkty w sklepie internetowym, aby jakościowo lepsze były odpowiednio oznaczone. Trzeba przy tym podkreślić specjalną wartość produktu oraz jego zalety. Rzecz jasna nie możemy proponować produktów z najwyższej półki, komuś kto nie posiada odpowiedniego budżetu. Zamiast więc zarzucać klienta zbyt drogimi propozycjami, wykorzystajmy up-selling jako sposób na to, by pomóc konsumentom w wyborze czegoś, co faktycznie będzie najlepszym rozwiązaniem. 

Sprzedaż pakietowa

 

Nie od dziś wiadomo, że produkty pakietowe sprzedają się lepiej. Są one dużym ułatwieniem dla klienta. Nie musi on szukać kilku artykułów, ponieważ wszystko co jest mu potrzebne znalazł w jednym miejscu. Pakiety zazwyczaj są nieco tańsze od pojedynczych produktów, co również jest ogromną korzyścią dla konsumenta. Mogą oni bowiem kupić te same towary w dużo lepszej cenie. Co więcej tworzenie sprzedaży pakietowej wcale nie jest trudne, bez większych problemów poradzimy sobie z kontrolą, czy logistyką dotyczącą pakietów. 

Nadwyżki produktów

W każdym sklepie niekiedy zdarza się, że w magazynach zalegają spore ilości nadwyżek produktów. Na szczęście istnieje prosty sposób na to, by je szybko sprzedać. Wiąże się on niejako ze sprzedażą pakietową, ale w nieco innym sensie. Mowa oczywiście o promocjach typu „kup 2 za cenę 1”. 

Kto pierwszy, ten lepszy

 

Coraz większą popularnością cieszą się tak zwane flash sales. Jak sama nazwa wskazuje są to szybkie wyprzedaże. Polegają na znacznym obniżeniu cen danej grupy produktów, jedynie na kilka/kilkadziesiąt minut. Rzecz jasna, o wyprzedaży należy poinformować klientów odpowiednio wcześnie, by zebrać jak największą grupę chętnych do zakupów. Flash sales nie można stosować zbyt często. Faktycznie bardzo pomagają w zwiększeniu obrotów, jednak przez dość duże obniżki sklep nie wygeneruje odpowiednio wysokich zysków. Szybka sprzedaż sprawdzi się, gdy zależy nam na opróżnieniu magazynów. 

Ograniczona dostępność

 

Kolejną rzeczą, która działa na klienta niezwykle motywująco są niewielkie zapasy magazynowe danego produktu. Warto więc skupić się na ich promocji – informujmy konsumentów, że to już ostatnia szansa na to, by dokonać zakupu, a dodatkowo możemy ograniczyć sprzedaż czasowo.

W ciągłym kontakcie

 

Po udanej sprzedaży, powinniśmy wysłać do klienta e-maila. Oprócz informacji o zrealizowaniu zamówienia, dodajmy tam także wzmiankę o innych produktach. Możemy wykorzystać do tego cross-selling, czyli zaproponować coś co uzupełni już zrobione zakupy, lub wręcz przeciwnie pokazać pozostały asortyment. 

Marketing treści

 

Jak już wspominaliśmy w jednym z naszych artykułów ogromne znaczenie w procesie sprzedaży ma odpowiednie przedstawienie produktu. Suchy „opis” nikogo nie przekona i niczym się nie wyróżni. Lepiej postawić na tak zwany język korzyści, który pokaże klientowi dlaczego warto kupić właśnie ten produkt. Zawsze starajmy się pokazać zastosowanie danej rzeczy oraz jej najważniejsze funkcje. Oprócz treści pisanej, wykorzystajmy także zdjęcia (najlepiej te 360 stopni) oraz filmy, które znaczenie lepiej działają na wyobraźnię konsumentów. 

 

Zwiększenie sprzedaży w e-sklepie to długi proces. Odpowiednia strategia i systematyczne realizowanie wszystkich jej kroków ostatecznie powinny przynieść oczekiwane korzyści. Warto zastosować niektóre z przedstawionych wyżej pomysłów, większość z nich sprawdzi się w każdym sklepie, niezależnie od branży.